Anders groeien – Een medemenselijke aanpak van duurzaam en maatschappelijk ondernemen
De auteurs Harry Hummels en Erik Hilgers laten zien hoe bedrijven succesvol kunnen zijn door medemenselijk ondernemen centraal te stellen. In plaats van eenzijdige focus op winst, draait dit boek om duurzame groei waarin medewerkers, klanten, leveranciers, samenleving en de planeet allemaal meeprofiteren. Deze benadering gaat verder dan traditioneel maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO): het legt de nadruk op menselijkheid, verbondenheid en welzijn als kern van de bedrijfsvoering.
De auteurs illustreren dit met inspirerende praktijkvoorbeelden van organisaties zoals Auping, Asito en Schijvens Corporate Fashion. Zij tonen aan dat bedrijven die inzetten op duurzaam en mensgericht ondernemen niet alleen bijdragen aan sociale en ecologische waarde, maar ook financieel sterker worden door meer betrokken medewerkers, innovatiekracht en loyaliteit.
Met praktische handvatten en reflectievragen biedt Anders Groeien een routekaart voor leiders die werk willen maken van een toekomstbestendige organisatie. Het boek bewijst dat medemenselijk ondernemen geen luxe is, maar een noodzaak voor bedrijven die relevant en veerkrachtig willen blijven.